X

Vážený zákazníku, aktuálně probíhá testování maloobchodního prodeje.

Pro velkoobchodní ceny se prosím přihlašte do velkobchodní sekce.



























Obchodní podmínky strana 1 / Obchodní podmínky strana 2

OBCHODNÍ PODMÍNKY

vydané v souladu s ust. § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku

obchodní společnosti
BONO BIJOU, spol. s r.o.
IČO: 26224062

se sídlem Šmahova 1244/112 Brno 627 00
zapsaná u Krajského soudu v Brně oddíl C, vložka 38093
(dále jen jako „Prodávající“)

Kontaktní údaje:
Email: eshop@bonobijou.cz

Telefon: +420 777 724 016
Adresa: Šmahova 1244/112 Brno, 627 00

Doporučená adresa pro vrácení zboží:
Vážany nad Litavou 312, 68401

1 DEFINICE POJMŮ

1.1 Mimo na jiných místech definované pojmy se pro účely těchto obchodních podmínek budou užívat následující pojmy mající následující význam:

„Affiliate link“

URL Adresa, link, kód či jiný obdobný identifikátor či řetězec znaků obsahující takový identifikátor, který může Kupující v rámci Affiliate programu dát třetí osobě za účelem, aby se z ní stal Doporučený zákazník.

„Affiliate program“

Marketingový model, v rámci kterého Prodávající nabízí možnost Kupujícímu získat Affiliate Kredity za nákupy Doporučených zákazníků.

„Cena před slevou“

V případě zlevněného Zboží či Zboží v akci se jedná o Cenu, za kterou Prodávající tento druh Zboží nabízel a prodával (i) v době 30 dnů před poskytnutím slevy, (ii) od okamžiku, kdy začal Zboží nabízet a poskytovat, do okamžiku poskytnutí slevy, pokud je Zboží v prodeji dobu kratší než 30 dnů, nebo (iii) v době 30 dnů před prvním poskytnutím slevy, zvyšuje-li Prodávající slevu z Ceny postupně.

„Cena“

Cena za Zboží, kterou se na základě Smlouvy zavazuje Kupující zaplatit Prodávajícímu.

V kontextu Affiliate programu se Cenou se rozumí i částka, kterou zaplatí Doporučený zákazník na základě smluvního vztahu obdobnému Smlouvě.

„Doporučený zákazník“

Osoba v postavení Kupujícího, kterou doporučí Kupující v rámci Affiliate programu a která bude systémem Prodávajícího identifikována pomocí Affiliate linku.

„Faktura“

Účetní či daňový doklad v jakékoliv podobě obsahující náležitosti dle obecně závazných předpisů.

„Koronavirus“

Onemocnění COVID-19 nebo jiné virové či obdobné onemocnění a na to navazující preventivní úřední opatření (zejména nařízení karantény, uzavření provozoven, zákaz volného pohybu osob, omezení společenských, sportovních a kulturních akcí, vyvlastnění majetku, převzetí správy podniku, uzavření výroby apod.)

„Kredit“

Jednotka hodnoty bez ohledu na její název na Webových stránkách, kterou získá Kupující:

a) za vlastní nákupy na základě Smluv (dále jen „Vlastní Kredity“);

b) za nákupy Doporučených zákazníků (dále jen „Affiliate Kredity“)

„Kupující“

Fyzická či právnická osoba, která s Prodávajícím uzavřela Smlouvu. Plyne-li to ze smyslu ustanovení OP, tak se Kupícím myslí i jen osoba, která má Uživatelský účet či navštívila Webové stránky.

„Objednávka“

Objednávka Kupujícího, která je návrhem na uzavření Smlouvy.

„OP“

Tyto obchodní podmínky.

„OZ“

Zákon č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, ve znění ke dni účinnosti OP.

„Směnný poměr“

Poměr, v jakém jsou Kredity směnitelné za fiat měnu.

„Smlouva“

Smlouva, na základě které se Prodávající zavazuje Kupujícímu prodat Zboží a Kupující se zavazuje zaplatit Prodávajícímu Cenu a Zboží převzít.

„Smluvní strany“

Prodávající a Kupující.

„Újma“

Újma na majetku (skutečná škoda či ušlý zisk) a nemajetková újma, včetně ztráty smluvní příležitosti.

„Uživatelský účet“

Uživatelský účet Kupujícího na Webových stránkách, jehož prostřednictvím může Kupující (i) uzavřít Smlouvu, (ii) spravovat své údaje, (iii) sledovat historii Objednávek, (iv) spravovat některé nastavení Affiliate programu apod.

„Vada“

Vada dle obecně závazných předpisů, zejména dle § 1914 až 1922, 1924, 1925 OZ, dále též § 2099 až 2105, 2108 až 2117 a je-li Kupující spotřebitel tak také § 2158 až 2174b OZ. Vada, která je stanovena obecně závazným předpisem pro spotřebitele, není Vadou v případě Kupujícího, který je podnikatel.

„Výhodný balíček

Balení více kusů Zboží, které tvoří jednu jednotku a které je na Webových stránkách označeno jako výhodný balíček nebo z jeho prezentace jinak plyne, že celková Cena Zboží ve Výhodném balíčku je nižší než kdyby Zákazník stejné Zboží (s ohledem na druh i množství) objednával samostatně.

„Webové stránky“

E-shop a internetové stránky Prodávajícího dostupné na adrese https://www.bonobijou.cz.

„Zákaznická recenze“

Recenze, která je zveřejněna na Webových stránkách, od třetí osoby, která (i) využila služeb Prodávajícího, (ii) má s ním zkušenost nebo (iii) si objednala od Prodávajícího Zboží.

„Zboží“

Zboží, které je předmětem Smlouvy, zejm. bižuterie, ocelové šperky, stojany, doplňky do vlasů, dětský sortiment (soupravy, náramky, náušnice apod.), vlasové doplňky, drobná drogerie apod.). Zbožím je i Výhodný balíček.

1.1 Pokud není v OP uvedeno jinak, mají slova v nich užitá s velkým počátečním písmenem význam uvedený výše. Nadpisy v OP jsou vloženy pouze pro usnadnění a nemají vliv na výklad OP. Odkazy na ustanovení a přílohy v OP bez uvedení jiného dokumentu jsou odkazy na ustanovení a přílohy těchto OP. Pokud ze smyslu a kontextu neplyne něco jiného, slova v jednotném čísle zahrnují i jejich množné číslo a naopak. Slova jsou vykládána bez ohledu na jejich rod.

1.2 Na vztahy Prodávajícího a Kupujícího se OP použijí bez ohledu na to, zda Kupující je či není spotřebitelem. To neplatí, plyne-li z daného ustanovení či jeho kontextu, že se použije pouze na Kupujícího, který je či není spotřebitelem nebo podnikatelem. Spotřebitelem se myslí vždy spotřebitel ve smyslu § 419 OZ a podnikatelem se myslí vždy podnikatel ve smyslu § 420 OZ.

2 ÚVODNÍ USTANOVENÍ

2.1 OP upravují vzájemná práva a povinnosti Smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy, práva a povinnosti Smluvních stran při využívání Webových stránek a další související právní vztahy.

2.2 Kupující vůči Prodávajícímu prohlašuje, že je plně svéprávný, popř. s ohledem na svůj věk je oprávněn uzavřít Smlouvu. Je-li Kupující právnickou osobou ve smyslu § 20 OZ, prohlašuje objednávající osoba, že je oprávněna v rozsahu Smlouvy jednat za Kupujícího.

2.3 Ustanovení odchylná od OP je možné sjednat ve Smlouvě. V případě rozporu mezi podmínkami obsaženými ve vlastním textu Smlouvy, OP či jakékoliv přílohy Smlouvy, jsou rozhodující ustanovení v níže uvedeném pořadí (od nejvyššího k nejnižšímu): 1. Smlouva, 2. jakákoliv jiná příloha Smlouvy a 3. OP.

2.4 Ustanovení OP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a OP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

3 UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1 Nabídka Zboží a Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na Webových stránkách. Tímto ustanovením není omezena možnost Prodávajícího uzavřít Smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.2 Veškerá nabídka Zboží umístěná ve Webových stránkách je nezávazná a Prodávající není povinen uzavřít Smlouvu ohledně tohoto Zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se nepoužije.

3.3 Pro objednání Zboží vyplní Kupující Objednávku na Webových stránkách. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

(a) identifikačních a adresních údajích Kupujícího (jméno, příjmení, tel. číslo, e-mailová adresa, doručovací adresa, případně IČO atd.);

(b) Zboží;

(c) způsobu úhrady Ceny;

(d) způsobu přepravy a předání Zboží; a o

(e) nákladech spojených s dodáním Zboží.

3.4 Objednávku odešle Kupující Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku s povinností platby“. Kupující tímto bere na vědomí, že kliknutím na takové tlačítko se zavazuje k zaplacení Ceny. Před odesláním Objednávky je Kupující povinen si Objednávku zkontrolovat, v případě chyby ji může opravit tím, že se vrátí na příslušný krok Objednávky, kde zvolí správnou variantu namísto chybné.

3.5 Údaje uvedené v Objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení Objednávky toto obdržení Kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Kupujícího uvedenou v Uživatelském účtu či v Objednávce.

3.6 Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká akceptací Objednávky Prodávajícím, kterou Prodávající zašle Kupujícímu elektronickou poštou na e-mailovou adresu Kupujícího. Spolu s akceptací Objednávky zasílá Prodávající Kupujícímu rovněž aktuální znění Smlouvy a OP ve formátu PDF či jiném trvalém formátu.

3.7 V rámci Objednávky je Kupující vyzván i ke zřízení Uživatelského účtu, ten mu může pomoci usnadnit případný příští nákup Zboží u Prodávajícího. Zřízení Uživatelského účtu není povinné.

4 CENA a PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1 Prodávající nabízí následující způsoby platby Ceny:

(a) platební brána;

(b) bankovním převod; QR kód

(c) dobírka;

(d) hotově při osobním vyzvednutí;

V závislosti na vybraném způsobu platby se práva a povinnosti Kupujícího mohou řídit i obchodními podmínkami či dokumentem upravujícím zpracování osobních údajů platební brány či zprostředkovatele platby.

4.2 Kupující je povinen držet se platebních pokynů Prodávajícího a třetích osob, na které jej Prodávající pro účely úhrady Ceny odkázal, např. platební brána.

4.3 Veškeré Ceny jsou uvedeny na Webových stránkách s DPH. Společně s Cenou je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním Zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále Cenou i náklady spojené s balením a dodáním Zboží.

4.4 Byl-li zvolen způsob platby, jehož povaha to připouští (platební brána, platba převodem atd.), je Prodávající oprávněn pozdržet předání Zboží Kupujícímu (i) do doby, než obdrží Cenu, nebo (ii) do doby, kdy mu bude potvrzeno platební bránou či zprostředkovatelem platby, že byla Cena úspěšně zaplacena. To platí i pro předání Zboží prvnímu dopravci při dopravě ke Kupujícímu.

4.5 Případné slevy z Ceny poskytnuté Prodávajícím Kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, pokud není uvedeno jinak. Prodávající poskytuje slevu vždy s rozvazovací podmínkou porušení Smlouvy či OP Kupujícím. Pokud Kupující poruší Smlouvu či OP, je Kupující povinen do 5 (pěti) dnů od doručení výzvy Prodávajícího vydat Prodávajícímu částku odpovídající poskytnuté slevě.

4.6 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající ohledně plateb prováděných na základě Smlouvy Kupujícímu Fakturu. Fakturu vystaví Prodávající Kupujícímu po uhrazení Ceny a zašle jej v elektronické podobě na e-mail Kupujícího uvedený jím v Objednávce nebo v jeho Uživatelském účtu. Smluvní strany ve smyslu § 26 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, souhlasí s použitím Faktury v elektronické podobě. Kupující bere na vědomí, že v případě koupě Výhodného balíčku může být na Faktuře označeno každé jednotlivé Zboží, které je obsahem Výhodného balíčku, a to v odpovídajícím počtu kusů.

4.7 Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na Webových stránkách. V případě zjevné technické chyby při uvedení výše Ceny nemá Prodávající skutečnou vůli Smlouvu za takovýchto podmínek uzavřít. V případě, kdy se jeví, že byla uzavřena Smlouva se zjevně chybnou Cenou, zavazuje se Prodávající tuto skutečnost Kupujícímu oznámit bez zbytečného odkladu poté, co chybu zjistí. V tomto případě Smlouva uzavřena nebyla z důvodu neexistence vůle na straně Prodávajícího. Nedojde-li mezi Prodávajícím a Kupujícím k dohodě o způsobu řešení neplatnosti Smlouvy, vrátí Prodávající Kupujícímu Cenu.

4.8 V případě prodlení Kupujícího, který je podnikatelem, se splněním povinnosti zaplatit Prodávajícímu jakoukoliv peněžitou pohledávku, zejména Cenu, vzniká Kupujícímu povinnost zaplatit Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,2 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Smluvní pokuta je splatná do 7 dnů od doručení výzvy Prodávajícího Kupujícímu, zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu Újmy. Odstoupí-li Prodávající od Smlouvy, není dotčeno jeho právo na smluvní pokutu vzniklou do dne účinnosti odstoupení od Smlouvy.

4.9 Pro vyloučení pochybností a pro všechny ostatní případy v OP Smluvní strany stanovují, že zaplacením Ceny je okamžik, kdy je Cena předána Prodávajícímu či připsána na jeho bankovní účet.

4.10 V případě prodlení Kupujícího se zaplacením Ceny delšího než 10 (deset) dnů je Prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit.

4.11 Zobrazuje-li Prodávající na Webových stránkách, že Zboží je ve slevě či v akci, zobrazuje Prodávající i informaci o Ceně před slevou. Nezobrazuje-li Prodávající informaci o Ceně před slevou přímo a je-li spolu s údajem o Ceně zobrazen přeškrtnutý či jinak znehodnocený údaj o Ceně, jedná se o Cenu před slevou. Je-li zobrazen údaj o procentuální slevě, je tato procentuální výše slevy vypočtena z Ceny před slevou.

5 DODÁNÍ ZBOŽÍ

5.1 Zboží, které je skladem, Prodávající expeduje zpravidla 3-5 dnů od uzavření Smlouvy. Zboží, které není skladem, Prodávající expeduje ve chvíli, kdy to je možné při vynaložení obvyklé péče. Nestanoví-li Prodávající při potvrzení Objednávky dobu delší nebo nedohodnou-li se Smluvní strany jinak, zavazuje se Prodávající:

(a) v případě Zboží, které je skladem, jej dodat nejpozději do 14 dnů od uzavření Smlouvy; a

(b) v případě Zboží, které není skladem, a je-li o tomto Kupující vhodně informován (např. prostřednictvím příslušného grafického nebo ovládacího prvku na Webových stránkách), dodat jej dle individuální domluvy od uzavření Smlouvy.

5.2 Je-li Prodávající v prodlení s dodáním Zboží, může Kupující od Smlouvy odstoupit, nesplní-li Prodávající svoji povinnost dodat Zboží ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu Kupující poskytl. Kupující může od Smlouvy odstoupit bez dodatečné lhůty jen v případě, že Prodávající odmítl plnit nebo je plnění v určeném čase nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření Smlouvy anebo Kupující sdělil Prodávajícímu před uzavřením Smlouvy, že je dodání v určitý čas nezbytné. Právo na odstoupení od Smlouvy dle tohoto odstavce se vztahuje jen na Kupujícího, který je spotřebitelem.

5.3 Způsob doručení Zboží a cenu poštovného určuje Kupující v Objednávce, a to výběrem ze způsobů uvedených na Webových stránkách. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

5.4 Konkrétní doba dodání Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu dopravy a platby. Dobu dodání Zboží externími dopravci Prodávající nemůže ovlivnit. V případě problémů týkajících se doby dodání může Kupující kontaktovat Prodávajícího za účelem řešení situace s dopravcem a Prodávající se zavazuje situaci řešit.

5.5 Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu Zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí Zboží nebo okamžikem, kdy měl Kupující povinnost Zboží převzít, ale v rozporu se Smlouvou tak neučinil.

5.6 Bezdůvodné odmítnutí Zboží (resp. zásilky) Kupujícím není nesplněním povinnosti dodat Zboží ze strany Prodávajícího ani odstoupením od Smlouvy ze strany Kupujícího.

5.7 Kupující bere na vědomí, že (i) nevyzvedne-li si zaslané Zboží či (ii) odmítne-li jej bezdůvodně převzít, aniž by řádně od Smlouvy odstoupil (je-li k tomu oprávněn), jedná se o porušení povinnosti pro něj plynoucí ze Smlouvy. Kupující je v takovém případě povinen nahradit Prodávajícímu Újmu, která mu porušením povinnosti Kupujícím vznikla. Újmou se v tomto případě rozumí především přepravní náklady (přeprava ke Kupujícímu a zpětná přeprava k Prodávajícímu), skladné a balné. Výši skladného si Smluvní strany stanovují na 5 Kč / ks Zboží a den. Celková výše skladného tak bude určena jako součin (i) částky dle předchozí věty, (ii) počtu kusů Zboží, kterého se uskladnění týká, a (iii) počtu započatých dnů, po které uskladnění trvá. Další Újma bude vyčíslena individuálně dle daných okolností případu. Uplatní-li Prodávající rovněž právo na odstoupení od Smlouvy, nárok na náhradu Újmy dle tohoto bodu tím není dotčen.

5.8 V případě prodlení Kupujícího, který je podnikatelem, se splněním povinnosti převzít Zboží, vzniká Kupujícímu povinnost zaplatit Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 100 Kč za každý započatý den prodlení. Smluvní pokuta je splatná do 7 dnů od doručení výzvy Prodávajícího Kupujícímu, zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody. Odstoupí-li Prodávající od Smlouvy, není dotčeno jeho právo na smluvní pokutu vzniklou do dne účinnosti odstoupení od Smlouvy.

5.9 V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno Zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v Objednávce, je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu náhradu Újmy spočívající v účelně vynaložených nákladech spojených s opakovaným doručováním a uskladněním Zboží, resp. nákladech spojených s jiným způsobem doručení.

5.10 Při převzetí Zboží od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů Zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a zapsat jako výhradu do dodacího listu. V případě porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí Kupující zásilku od přepravce převzít a je povinen učinit u něj vhodným způsobem výhrady spočívající v tom, že obal je porušený.

5.11 Kupující je povinen si přijaté Zboží rozbalit a zkontrolovat do 3 (tří) pracovních dnů od převzetí. V případě, že je Zboží poškozené pod obalem, musí Kupující, který není spotřebitel, toto písemně nahlásit jako Vadu Prodávajícímu nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů od převzetí na e-uvedený na Webových stránkách. Na pozdější reklamace poškození Zboží během přepravy od Kupujícího, který není spotřebitel, Prodávající nebude brát zřetel.

5.12 Je-li to potřebné s ohledem na povahu Zboží, poskytne Prodávající Kupujícímu, který je spotřebitel, písemný návod. Návod je srozumitelný a je předán na trvalém nosiči dat. Návod v listinné podobě dle předchozí věty poskytne Prodávající Kupujícímu, (i) pokud o to Kupující požádá a (ii) není-li to s ohledem na okolnosti nebo způsob uzavření Smlouvy či vlastnosti Zboží nepřiměřené.

6 ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ PRO KUPUJÍCÍHO – SPOTŘEBITELE

6.1 Je-li Kupující spotřebitelem, uplatní se na Smlouvu zákonné ustanovení týkajících se spotřebitele (zejména § 1810 až § 1840 OZ, dále také § 2158 a násl. OZ, a dále ustanovení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).

6.2 Je-li v dále v tomto článku OP užíván pojem „Kupující“, je tím myšlen Kupující, který je spotřebitel.

6.3 K podnikání je Prodávající oprávněn na základě živnostenského oprávnění. Činnost Prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad (https://www.rzp.cz/).

6.4 Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování.

6.5 Kontrolu dodržování právních předpisů na ochranu spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/). Česká obchodní inspekce je subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů plynoucích ze Smlouvy či z těchto OP.

6.6 V případě, že dojde mezi Prodávajícím a Kupujícím ke vzniku spotřebitelského sporu ze Smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

6.7 Případné stížnosti vyřizuje Prodávající prostřednictvím svého kontaktního e-mailu uvedeného v úvodu těchto OP. Kupující se dále může obrátit na subjekty uvedené výše v tomto článku. Práva spotřebitelů hájí i jejich zájmová sdružení a jiné subjekty na jejich ochranu, např. Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, web: www.konzument.cz, email: spotrebitel@regio.cz, telefon: +420 495 215 266).

6.8 Pro podání stížnosti týkající se Smlouvy a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů lze rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

6.9 Zveřejňuje-li Prodávající Zákaznické recenze, informuje Prodávající vhodným způsobem o tom, (i) zda a jak je ta která Zákaznická recenze ověřena či (ii) zda se jedná o placenou Zákaznickou recenzi. Není-li tato informace uvedena vhodným způsobem u Zákaznické recenze, informuje tímto Prodávající Kupujícího, že Zákaznická recenze není ověřena a že se nejedná o placenou Zákaznickou recenzi.

7 ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY A ZÁNIK SMLOUVY

7.1 Smluvní strany mají právo odstoupit od Smlouvy v případě, že tak stanoví Smlouva, OP či zákon.

7.2 Je-li Kupující spotřebitelem, má v souladu s ustanovením § 1829 OZ právo od Smlouvy odstoupit, a to do 14 (čtrnácti) dnů ode dne převzetí Zboží. Odstoupení od Smlouvy musí být Prodávajícímu ve lhůtě uvedené v předchozí větě alespoň odesláno. To neplatí, jedná-li se o některý z případů uvedených v § 1837 OZ.

7.3 Pro odstoupení od Smlouvy může Kupující využit vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím, vzorový formulář je k nalezení ZDE.

7.4 Odstoupení od Smlouvy může Kupující zaslat zejména na kontaktní adresu, do jakékoliv provozovny Prodávajícího, do sídla Prodávajícího nebo na kontaktní e-mail Prodávajícího.

7.5 V případě odstoupení od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší. Kupující se zavazuje Zboží, vrátit Prodávajícímu do 14 (čtrnácti) dnů ode dne odstoupení od Smlouvy.

7.6 V případě odstoupení od Smlouvy či od její části, jejímž předmětem byla koupě Výhodného balíčku, je Kupující povinen vrátit celý Výhodný balíček, tedy všechny kusy Zboží, které byly součástí Výhodného balíčku tak, jak byl zakoupen. Kupující bere na vědomí, že nelze odstoupit Smlouvy pouze částečně v rozsahu jednotlivého Zboží, ze kterého se Výhodný balíček skládá, a to zejména s ohledem na skutečnost, že (i) Výhodný balíček může být cenově zvýhodněn oproti zakoupení jednotlivého Zboží, ze kterého se skládá, a že (ii) u Výhodného balíčku nemusí existovat proporční rozdělení Ceny (existuje pouze celková Cena za Výhodný balíček a nemusí existovat cena jeho částí) a nemuselo by tedy být možné určit Cenu jednotlivého Zboží.

7.7 Odstoupení od Smlouvy musí obsahovat identifikaci Kupujícího a příslušného Zboží. Pro urychlení procesu Prodávající doporučuje, aby Kupující předložil kopii dodacího listu a Faktury, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi Zboží, a dále písemné vyjádření o odstoupení od Smlouvy a zvoleném způsobu vrácení Ceny. Kupující, který je podnikatel, je povinen předložit výše uvedené dokumenty.

7.8 Prodávající vrátí Kupujícímu peněžní prostředky (včetně nákladů na dodání), které od něho na základě Smlouvy přijal. Prodávající peněžní prostředky vrátí do 14 (čtrnácti) dnů od odstoupení od Smlouvy Kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je od Kupujícího přijal, nebo způsobem, jaký Kupující požadoval. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující vrátí Zboží.

7.9 Jestliže Kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání Zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Kupujícímu náklady na dodání Zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží. Kupující, který je podnikatelem, nemá právo na úhradu nákladů dle tohoto odstavce.

7.10 Odstoupí-li Kupující, který je spotřebitel, od Smlouvy dle § 1829 OZ, odpovídá Prodávajícímu pouze za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se Zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se Kupující seznámil s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností. Nárok na úhradu vzniklé Újmy dle předešlé věty je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení Ceny a nákladů na dodání Zboží.

7.11 Při zasílání Zboží zpět Prodávajícímu je Kupující povinen jej zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Náklady spojené s vrácením Zboží Prodávajícímu nese Kupující.

7.12 Je-li společně se Zbožím poskytnut dárek, je příslušná darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy kteroukoli Smluvní stranou, pozbývá darovací smlouva účinnosti a Kupující je povinen spolu se Zbožím vrátit i poskytnutý dárek.

7.13 Prodávající má právo odstoupit od Smlouvy také v následujících případech:

(a) technickou chybou byla na Webových stránkách uvedena zcela zjevně chybná Cena;

(b) Zboží z objektivních či subjektivních příčin není možné za původních podmínek dodat; nebo

(c) plnění se stane objektivně nemožným či protiprávním.

7.14 Pokud v případě částečného odstoupení od Smlouvy, jejíž Cena dala vzniknout nároku Kupujícího na dopravu zdarma (dle informace uvedené na Webové stránce v době Objednávky) či slevu, dojde ke snížení zaplacené Ceny pod limit potřebný pro dopravu zdarma či poskytnutí takové slevy, je Prodávající oprávněn ponížit vrácenou částku o částku odpovídající takové slevě nebo o náklady na dopravu části Zboží, ohledně kterého Kupující neodstoupil. Odst. 7.6 OP tím není dotčen.

Obchodní podmínky strana 1 / Obchodní podmínky strana 2